aparate foto profesionale

luni, 6 iunie 2011

Habitat: elevii de la Wesley College din Dublin construiesc în Beiuş

Elevii de la Wesley College din Dublin sunt cei mai rapizi voluntari constructori ai Habitat pentru Umanitate Beiuş care au reuşit să ridice două case în patru zile şi jumătate.


FOTO: Acţiune 2010
Mii de voluntari din toată lumea au lucrat în ultimii 15 ani alături de familii nevoiaşe din Beiuş. Cei mai rapizi s-au dovedit însă tinerii de la Wesley College din Dublin, Irlanda. Ei au reuşit să ridice în 2008 două locuinţe în doar patru zile şi jumătate, record absolut pentru Habitat în Europa. Tinerii s-au întors şi în acest an la Beiuş, nu pentru a-şi întrece recordul ci pentru a-i ajuta din nou pe beiuşenii care nu au condiţii decente de locuit.


„Suntem bucuroşi să-i avem din nou la Beiuş pe aceşti tineri minunaţi care au fost o sursă de inspiraţie pentru noi şi pentru elevii noştri, care le-au şi urmat exemplul implicându-se periodic în acţiuni de voluntariat, la început alături de irlandezi, dar mai apoi şi pe cont propriu.” declară profesorul Marcel Coroiu, preşedintele Habitat pentru Umanitate Beiuş.


Voluntari de la Wesley sunt 16 elevi coordonaţi de patru profesori ai şcolii. Ei vor sta în România zece zile între 5 şi 15 iunie, timp în care pe lângă implicarea în proiectele Habitat vor vizita şi atracţiile turistice din Vestul şi centrul ţării pentru a afla mai multe despre ţara noastră. Tot în acelaşi scop, ei nu vor locui la hotel ci vor fi găzduiţi de familii de beiuşeni, alături de care vor lua masa, vor participa la activităţi sportive şi culturale locale.


„Am trăit o experienţă frumoasă şi inedită în România. Colegii care au fost în anii trecuţi îmi povesteau cât de bine a fost, aşa că m-am hotărât să vin şi eu. Însă ceea ce am trăit aici a întrecut cu mult ceea ce mi-au povestit colegii mei. Am întâlnit oameni minunaţi, am văzut locuri frumoase, mi-am descoperit abilităţi de care nu ştiam.” spune Conor, unul din voluntarii de anul trecut.


Primii voluntari de la Wesley au fost la Beiuş în 2003. De atunci an de an au revenit, devenind o tradiţie deja ca şcoala irlandeză să fie prezentă cu voluntari în Beiuş. Motivaţia lor principală e ajutorarea celor nevoiaşi, dar în acelaşti timp elevii sunt stimulaţi şi de către sistemul de învăţământ să participe la astfel de acţiuni prin oportunităţile puse la dispoziţia celor care doresc să se implice incluse în curriculumul şcolar.

beius-alexlsu.blogspot.com

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Loading