joi, 19 aprilie 2012

Vezi care este alimentaţia care facilitează somnul odihnitor

Perturbările sau dificultăţile odihnei nocturne (tulburările somnului), răspândite la nivel de populaţie, duc la afectarea desfăşurării pe parcursul zilei a activităţilor de rutină. Se poate produce o scădere a capacităţii de concentrare şi alocarea unui timp mai îndelungat decât este necesar pentru rezolvarea unor sarcini; grija persoanei afectate este să ajungă acasă pentru "recuperarea" somnului necesar. Se ştie că soluţia pentru un somn liniştit este o alimentaţie corespunzătoare, care ajută la recăpătarea tonusului în timpul zilei şi scăderea cantităţii de cafea consumate. 


Pentru asigurarea unui somn odihnitor pe parcursul nopţii, D.S.P. Bihor recomandă cetăţenilor să aplice următoarele măsuri igieno-dietetice: 

  • Servirea unei o cine uşoare deoarece ajută la grăbirea apariţiei senzaţiei de somn, dacă se consumă înainte de culcare cantităţi moderate carbohidraţi (din cereale integrale, musli) şi produse lactate, sau cireşe;
  •  Evitarea consumului de alimente condimentate în cursul serii; 
  • Evitarea consumului de alcool înainte de culcare; 
  • Evitarea mâncărurilor grase deoarece se digeră în stomac pe parcursul mai multor ore şi fac dificilă instalarea somnului; 
  • Consumul zilnic de acizi graşi Omega-3 (ton, somon, sardine), deoarece aceştia joaca un rol important in inducerea senzaţiei de somn.

beius-stiri.blogspot.com

0 comments:

Trimiteți un comentariu

Loading